Az egyik leghatékonyabb PR-eszköz: minden amit az Earned Médiáról tudni kell!

Az egyik leghatékonyabb PR-eszköz: minden amit az Earned Médiáról tudni kell!
2023.09.30.

Bár mindannyian tudjuk, hogy fizetett cikkekkel, hirdetésekkel, videókkal is a célközönség elé lehet kerülni, ugyanakkor az is világos, hogy a fogyasztók hatodik érzéke jelez a fizetett tartalmaknál és kevésbé találja őket meggyőzőnek. Ezzel szemben az úgynevezett earned media - bár sokkal nehezebben megszerezhető - sokkal nagyobb hitelességgel és erővel képes megszólítani a célközönséget. De mi is pontosan az earned media és mit kell tudni róla? Ebben a bejegyzésben utána járunk!

 

 

Mi az az Earned Media?

 

Az Earned Media olyan nem fizetett reklám, amelyet egy márka vagy termék kap, például egy újságcikkben, blog bejegyzésben, TV-szegmensben, közösségi média bejegyzésben vagy termékismertetőben. 

Az earned media fontos szerepet játszik a márkák hírnevének építésében, mivel a fogyasztók a barátoktól és családtagoktól, kedvenc bloggerüktől vagy influenszerüktől származó ajánlásokat, online értékeléseket és nem a fizetett posztokat tartják igazán megbízhatónak.

Egy 2021-es Nielsen felmérés szerint az earned media, különösen ha a fogyasztóhoz közel álló forrásoktól származik, a leghatékonyabb, leginkább bizalomépítő marketing-forma. A tanulmány szerint a fogyasztók 88%-a ebben a forrásban bízik a legjobban, egy másik tanulmány szerint pedig a fizetett hirdetés csupán kb fele annyira hatékony, mint az earned media!

Az earned media tulajdonképpen az organikus eszközökkel történő márkaközlési vagy promóciós tevékenységet jelenti. Az earned media a legnehezebben megszerezhető PR megjelenés, ugyanakkor az egyik leghitelesebb média-típus.

 

Mik az Earned Media előnyei?

 

Az earned media előnyei közé tartozik:

Nagyobb hitelesség: Az earned médiát általában megbízhatóbbnak és hitelesebbnek tartják, mint a fizetett médiát. A fogyasztók jól tudják, hogy amikor egy blogger, újságíró, vagy influenszer nyilvánvaló ellenszolgáltatás nélkül hívja fel a figyelmet egy márkára, azt azért teszi, mert nagyszerűnek tartja a terméket, vagy szolgáltatást.


Nagyobb elérés: Az earned media általában nagyobb elérést biztosít, mint a fizetett média. Ha egy márka organikusan kap sajtóvisszhangot, akkor az több emberhez juthat el, mint ha fizetett hirdetést helyeznek el például egy blogon, vagy online magazinban. Az olvasók, vagy követők természetes kíváncsiságát könnyen felkelti egy új tartalom, amit kedvenc bloggerük, vagy infuenszerük saját tapasztalata alapján megoszt.

 
Költséghatékony: Az earned media általában költséghatékonyabb, mint a fizetett média. Bár kétségtelen, hogy időt és erőfeszítést kell fektetni az újságírókkal, bloggerekkel vagy influenszerekkel való kapcsolatok kiépítésébe, de végül általában vagy nem kell fizetni a megjelenő tartalomért, vagy szívesen megjelentetik a tartalmat egy termékmintáért, vagy a követőik/ovasóik számára felajánlott akciós vásárlási lehetőségért cserébe.

 

Mik a hátrányai?

 

Persze azért az earned media kapcsán is vannak hátrányok:

Nem irányítható: Az earned media nem, vagy csak közvetve irányítható. A márka, a márka képviselője nem képes befolyásolni azt, hogy milyen sajtóvisszhangot kap a termék, vagy szolgáltatás és hogy a blogger, újságíró, vagy influenszer egyáltalán foglalkozik -e a termékkel, szolgáltatással. Ettől függetlenül persze mindig érdemes egy gondosan megfogalmazott ún. pitch-et küldeni, hogy felhívjuk a blogger/influenszer figyelmét a termékre.


Nem garantált: Az earned media megszerzése nem garantált. Időbe és erőfeszítésbe telhet az újságírókkal és influenszerekkel való kapcsolatok kiépítése, és nincs garancia arra, hogy az erőfeszítések gyümölcsöt hoznak. 

 

Hogy működik a pitch?

 

Bár végsősoron nincs boritékolható ráhatásunk a folyamatra, annak érdekében, hogy megpróbáljuk felhívni egy ismert blogger, vagy influenszer figyelmét a termékünkre, vagy szolgáltatásunkra, érdemes egy úgynevezett "pitch"-et küldeni. Ez nem más, mint egy email, vagy közösségi média üzenet, amelyben rávilágítunk a termék/szolgáltatás egyedülálló jellemzőire, bízva abban, hogy kellően felkeltjük az érdeklődését ahhoz, hogy kipróbálja és írjon róla. A hatásos pitch megírása azonban egy külön tudomány, hiszen egy menő blogger, vagy influenszer akár napi több száz pitch-et is kap, így a pitch-nek mindössze kb egy perce lesz, hogy megragadja a média szakember figyelmét! 

 

Néhány példa az earned médiára

 

Hogy is néz ki a gyakorlatban az earned média? A Power Prose számos sikeres earned media megjelenést biztosított már ügyfeleinek, ilyen például ez a nagy presztízsű Computerbild blogon megjelent termék-tesztelés.

Ha Te is szeretnél a cégednek egy ütős pitch-et, lépj kapcsolatba és beszéljünk! 

Vissza
press-conference-1166343

Az egyik leghatékonyabb PR-eszköz: minden amit az Earned Médiáról tudni kell!

2023.09.30.

Bár mindannyian tudjuk, hogy fizetett cikkekkel, hirdetésekkel, videókkal is a célközönség elé lehet kerülni, ugyanakkor az is világos, hogy a fogyasztók hatodik érzéke jelez a fizetett tartalmaknál és kevésbé találja őket meggyőzőnek. Ezzel szemben az úgynevezett earned media - bár sokkal nehezebben megszerezhető - sokkal nagyobb hitelességgel és erővel képes megszólítani a célközönséget. De mi is pontosan az earned media és mit kell tudni róla? Ebben a bejegyzésben utána járunk!

Megnézem
Power Prose
Telefon: +36-20-528-9149
E-mail: adam.csorghe@powerprose.hu

Adatvédelmi Tájékoztató