SEO Szövegírás vs Google Ads: Melyik a jobb választás a vállalkozásod számára?

SEO Szövegírás vs Google Ads: Melyik a jobb választás a vállalkozásod számára?
2023.09.14.

A digitális marketing világában a weboldal forgalom növelésének két népszerű módja a SEO (keresőmotor-optimalizálás) szövegírás és a Google Ads. Mindkét módszernek megvannak a maga előnyei és hátrányai, így fontos megérteni a különbségeiket és azt, hogy melyik lehet a legjobb választás a vállalkozásod számára. Ugorjunk is bele a témába!

 

 

 

 

SEO Copywriting

Amit érdemes tudni:

Hosszú távú stratégia: A SEO eredményei nem jelennek meg azonnal. Általában eltart egy ideig, mire a tartalmaknak otthont adó weboldal elér egy magas pozíciót a keresőkben, de ha egyszer ott van, hosszú távon profitálhat belőle a cég. Ahogy a honlap jó híre, megbecsülése, népszerűsége növekszik, az újonnan publikált SEO-tartalmak egyre könnyebben kerülnek a Google első találati oldalára, akár külföldön is!


"Ingyenes": Legalábbis a kattintás alapú fizetős hirdetésekhez képest. Ha a látogató rákattint a SEO szövegírással létrehozott tartalmainkra a Google-ben, akkor az nem kerül pénzbe, így csak az eredeti tartalom létrehozásának költségeivel kell számolni.


Megbízhatóság: A felhasználók sokszor hajlamosabbak az organikus találatokra kattintani, mint a fizetett hirdetésekre és az organikus találatokból származó leadek gyakran erősebb vásárlói szándékot képviselnek, hiszen rákerestek egy termékre, megoldásra, majd igyekeztek tudatosan kiválasztani a keresési eredmények közül a számukra legmegfelelőbbet. 

 

Röviden összefoglalva tehát a pro és kontra érveket a SEO szövegírás kapcsán:


Előnyök:

  • Stabil és folyamatos weboldal forgalom
  • A magas rangsorolás megbízhatóságot kölcsönöz a brandnek
  • Hosszú távon költséghatékony
  • Egy-egy kulcszóra optimalizált tartalom konkrét célcsoportokat érhet el, pl. Uber-sofőrök, Android-fejlesztőmérnökök stb.
  • Organikus leadek, erősebb vásárlói szándék

Hátrányok:

  • Eltart egy ideig, mire látható eredményeket ér el
  • Szakértelmet igényel az új tartalmak létrehozása, egy képzett SEO szövegíró segítsége elengedhetetlen lesz
     

Google Ads

Amit érdemes tudni:

Gyors eredmények: A hirdetések azonnal megjelennek a keresőmotorban, így gyors eredményeket hozhatnak. Nyilván ez nem minden termékre, vagy szolgáltatásra garantált, hiszen akár hetekbe is kerülhet, mire egy új kampány konvertálni kezd, és még akkor sem biztos, hogy "visszahozza a pénzét", de általánosságban véve egy új weboldal is hamar elkezdhet vásárlókat vonzani ezzel a módszerrel.


Fizetett: A kattintásokért és megjelenítésekért mindig megkapjuk a számlát, amely hamar borsos összegekre rúghat!

Jól és komplexen célozható: Konkrét célcsoportot, földrajzi helyet, érdeklődési kört és más paramétereket állíthat be a hirdetésekhez.

Röviden összefoglalva tehát:


Előnyök:

  • Gyors ROI (befektetés megtérülése)
  • Kívánt célcsoport pontos elérése
  • Flexibilitás a költségvetés és a stratégia tekintetében


Hátrányok:

  • Költségek minden egyes kattintásért
  • A hirdetések megszűnnek, amint leállítja a kampányt
  • A felhasználók kevésbé bíznak a fizetett hirdetésekben
  • "Véletlenül beeső", gyenge leadek: a gépi vezérelt, automatizált hirdetések elkerülhetetlenül vezethetnek olyan helyzetekhez, amikor egy felhasználó például véletlenül rákattint egy hirdetésre, pedig igazából csak be akart csukni egy ablakot, vagy félreérti egy hirdetés üzenetét és két másodperc után el is tűnik az oldalunkról

 

Összegzésképpen elmondhatjuk, hogy mind a SEO copywriting, mind a Google Ads kiváló eszközök a weboldal forgalom növelésére, de különböző célokra és időszakokra lehetnek ideálisak. Ha hosszú távú és fenntartható forgalmat szeretne generálni, az SEO copywriting lehet az Ön számára a legjobb választás. Ha azonban gyors eredményeket és specifikus célcsoport elérését keresi, a Google Ads lehet a megfelelő választás.

Végül is a legjobb stratégia gyakran a két módszer kombinációját jelenti. Ezzel kihasználhatja mindkét eszköz előnyeit, és optimalizálhatja online marketing erőfeszítéseit.

Vissza
press-conference-1166343

Az egyik leghatékonyabb PR-eszköz: minden amit az Earned Médiáról tudni kell!

2023.09.30.

Bár mindannyian tudjuk, hogy fizetett cikkekkel, hirdetésekkel, videókkal is a célközönség elé lehet kerülni, ugyanakkor az is világos, hogy a fogyasztók hatodik érzéke jelez a fizetett tartalmaknál és kevésbé találja őket meggyőzőnek. Ezzel szemben az úgynevezett earned media - bár sokkal nehezebben megszerezhető - sokkal nagyobb hitelességgel és erővel képes megszólítani a célközönséget. De mi is pontosan az earned media és mit kell tudni róla? Ebben a bejegyzésben utána járunk!

Megnézem
Power Prose
Telefon: +36-20-528-9149
E-mail: adam.csorghe@powerprose.hu

Adatvédelmi Tájékoztató